‘Bij KLM hebben we een SAP-systeem waarin hr-gegevens zijn opgeslagen. We hadden rapportage- en visualisatiesystemen die vooraf gedefinieerde data konden laten zien, waarbij de rapportage achteraf plaatsvond. We hadden echter behoefte aan een systeem dat ons de mogelijkheid kon bieden om real-time data te ontsluiten. Bovendien wilden we zelf actuele dashboards kunnen bouwen.’

Niet achteraf een pdf, maar real-time informatie

‘Track42 heeft voor KLM een Monitoring en Logging Platform ontworpen en gerealiseerd met de naam BAM Insights. Dit is een eenvoudig te gebruiken self-service platform voor het visualiseren en analyseren van business events. Zo kun je nu bijvoorbeeld op elk moment zien wie van het personeel zich in de lucht bevindt of, iets heel anders, hoe de wifi gebruikt wordt in het vliegtuig.

Algemeen gezegd kunnen we generieke data automatisch naar BAM Insights versturen, waarna onze eindgebruikers deze data via een eigen portaal kunnen benaderen en daar dashboards voor kunnen maken zodat ze real-time inzicht kunnen krijgen in de beschikbare data.’

De voordelen van BAM Insights:

  • Eenvoudige en snelle implementatie
  • Flexibel
  • High performance
  • Elk datasegment heeft een eigenaar
  • Specifieke data kan geanonimiseerd worden (hashed)

‘Track42 heeft bijgedragen aan het ontwerp en het bouwen. Ze hebben zich beziggehouden met het onderzoek van de (interne)hosting activiteiten, capaciteitsberekening en ontwerp van basis inrichting.’

Mike Rodenburg, manager engineering KLM